Til kamp mod de overflødige kilo..

Det er måske lidt sent på badesæsonen at beslutte sig for at gennemgå kroppen for ekstra polstringer, men "bedre sent end aldrig", er der vist et klogt hovede, der har udtalt engang.

På den anden side - med den relative lave accelerationshastighed, jeg arbejder med i øjeblikket, er jeg jo blot på forkant med nytårsfortsætterne, hvilket er det, jeg vælger at holde fast i, som det positive menneske, jeg nu engang er!

Kernen i det, jeg har brug for at lette mit hjerte med, handler om min svaghed for chokolade.

Chokolade siges af eksperter at være sundt...men ved større og vedvarende indtagelse begrænses det sunde aspekt og bliver i stedet Usundt! Sådan er det med al overdrivelse -  "alt med måde", som min kære mor altid har sagt.

Derfor har jeg valgt at komme de overflødige kilo til livs ved at holde én chokoladefri dag. Ja, du læser rigtigt. Hvert år er det nemlig sådan, at jeg beslutter mig for at "nu skal det være..." lige inden badesæsonen går igang. Jeg googler ihærdigt forskellige effektive slankekure, men traditionen tro ender mine kure altid med hånden nede i en pose Kim's eller en rittersport nede i tasken, hvor ingen ser den...

At sætte sig et mål, og ikke gennemføre er altid en nedtur, så derfor har jeg denne gang valgt at sætte et mål, hvor delmålene er overskuelige, at det ikke kan blive andet end en succes, og det er altså at holde én chokoladefri dag...bare idag!

Jeg startede så i onsdags for én uge siden og har faktisk formået at holde næsten en hel uge chokolade fri, ved bare at tage én chokoladefri time ad gangen, som så er blevet til en hel dag, og nu en hel uge uden chokolade. Jeg er stolt!

Selvfølgelig tager det lang tid, at komme kiloerne til livs ved at holde kun en fridag fra det usunde sunde chokolade, men jeg kan overskue det, og den ene dag tager den anden med sig, har jeg fundet ud af.

Ved at ændre blot én faktor ad gangen, kan jeg ændre mine livsstil med små skridt. Så kan hele min krop følge med og så kan jeg være klar til badesæsonen næste år.

P:S Nu er jeg ikke en lyseslukker, så er der fødselsdage eller andre begivenheder, tillader jeg mig selv at nyde lidt søde...andet kan jeg ikke være bekendt! ;O)